Facelifting CLIO
2016-06-01Zaostrzanie norm emisji spalin oznacza czasem niestety zakończenie oferowania modeli napędzanych autogazem – silniki z pośrednim wtryskiem benzyny zastępowane są przez jednostki z wtryskiem bezpośrednim, a takie wciąż relatywnie rzadko poddaje się konwersjom, przynajmniej fabrycznym i dedykowanym. Renault szczęśliwie nadal ma w ofercie silniki typu MPI, a więc Clio w dalszym ciągu można będzie kupić z systemem zasilania gazem, tyle że sam układ przeszedł drobny „facelifting”.
Clio Euro 6 otrzymało 48-pinowy sterownik Omegas 3 (marki Landi Renzo, jak wszystkie dedykowane zestawy montażowe do samochodów marki Renault w Polsce). Do tego listwa wtryskowa MED S (oznaczona kolorem pomarańczowym) i emulator poziomu paliwa typu 30S. Zastosowano również inaczej wyprofilowany wspornik listwy wtryskowej, ale na tym zmiany właściwie się kończą – zbiornik Stako o geometrycznej pojemności 45 l pozostał taki sam.
zdjęcia na GAZEO.PL
powrót